سفارش تبلیغ
صبا ویژن

البرزانه(1)

تا قله­ های البرز؛ راه همچنان باقی است! 

رؤیای استان شدن کرج، پس از سالها انتظار تحقق یافت.  روشن است که هرگونه تلاش در مسیر تسهیل روند خدمت رسانی به مردم در نزد خداوند مأجور و در نزد مردم مشکور خواهد بود.
اکنون نکته اساسی این است که تصویب استان البرز، پایان این انتظار طولانی نیست بلکه آغازی است برای «خدمت مضاعف» به مردم. وقتی منطقه­ای رؤیای استان شدن را در سر می پروراند یعنی ظرفیت ها و قابلیت­هایی دارد که برای بهره­برداری و شکوفایی، نیازمند سازوکارهای متناسب وبهینه است و ازسوی دیگرکمبودها وآسیب هایی دارد که برطرف ساختن آنها با منابع موجود، امکان پذیر نیست.
عنوان «استان» به تنهایی کارگشا نیست، «استان شدن» آن هنگام ذائقه مردم را شیرین می­کند که سررشته امور به دست تدبیر و عقلانیت و آینده­نگری سپرده شود و از رفتارهای شتابزده، هیجانی و نگاههای مقطعی و روبنایی پرهیز گردد و منافع مردم برمنافع شخصی و گروهی ترجیح داده شود.
استان البرز متعلق به مردم کلانشهر کرج، ساوجبلاغ و نظر آباد است. ومسئولان بسترساز پیشرفت و رشد سطح معیشت، فرهنگ، امنیت و رضایت مردمند. لازمه عبور موفق از این مسیر، نظارت دقیق و رصد کامل مسائل توسط رسانه­های آزاد اندیش، گروه­های مرجع موثق و تشکل­های مردمی دلسوز به عنوان نمایندگان افکار عمومی در راستای شفاف سازی امور، آگاه­سازی «مردم و مسئولان» و تقویت خرد جمعی است. 
 اینک مرحله مهم «پی­ریزی» استان سی و یکم در پیش روست. این بنیان اگر از ابتدا راست قامت و مستحکم نهاده شود افق روشن و امیدوارکننده­ای را در پیش روی مردم خواهد گشود واگر خدای ناکرده دستخوش برخی حاشیه­سازی ها و منفعت طلبی­ها گردد شیرینی آن در کام مردم به تلخی خواهد گرایید.
«باغ شهر» کرج در سایه سنگین تهران به سرعت بزرگ شد تا لباس «کلانشهری» را بر تن پوشید و آنقدر تنومند گردید که سربه قله­های باشکوه «البرز» سایید؛ «البرز » شدن، بلند­نگری را می طلبد. و سعه­صدر، استقامت و تحمل را به ذهن متبادر می­سازد، «استان شدن» نیز بلوغی را می طلبد که همدلی، شایسته سالاری، مردم گرایی، جامع نگری و رویکرد عالمانه از جمله مهمترین شاخص­های آن به شمار می آیند.
اکنون در دامنه­های تعالی هستیم و تا قله ها، راه همچنان باقی است. امید که به لطف الهی با همت عالی مسئولان ویاری مردم؛ تن پوش سترگ «البرز» بر قامت «کرج بزرگ» زمینه ساز تعالی روز افزون «ایران کوچک» باشد.






آخرین مطالب وبلاگ



ویرایش قالب توسط قافله شهداء