سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رکورد حقوق و رکود...

رکورد حقوق مال ما؛  رکود نجومی مال شما!


یعنی تو این دولت یه مدیر با این کهولت سن و خستگی و فرسودگی، حق گرفتن ده ها میلیون حقوق رو نداره؟! اونم مدیرانی که از بدو خلقت مدیر زاده شدن مدیر زندگی کردن و مدیر می میرن... آخه اینم شد زندگی؟! خوب پس فکر کردید که ما واس چی مدیر شدیم؟ نه سختی کار می گیریم نه بازنشسته می شیم نه میز ما رو رها می کنه، نه مشکلات مملکت دست از سرمون بر می داره، نه بیکاری و رکود می زارن راحت به بساطمون برسیم...

خوب ما مدیریم؛ دیر میایم و زود می ریم واسه اینکه مشغله مون زیاده، باس به کارای حاشیه ای هم رسیدگی کنیم؛ اونم با این سن و سال مگه چند ساعت در روز می تونیم کار مفید داشته باشیم؟ چرا حرمت مدیران رو نگه نمی دارید؟ چرا تو بساط ما سرک می کشید؟! مگه بیت الحال به شما چه دخلی داره؟ فکر کردید اگه یه سری ازین مدیران نبودن چی می شد؟ نه واقعا فکر کردید... کی می خواست بیت المال رو جارو کنه؟ ما یه مشت جاروکشیم! اصلا حق شما همونه که قبلا گفتیم باس مدیر از خارج وارد کنیم تا قدر ما رو بدونید نه اینکه ما کار بلد نباشیما، ولی آخه کاری نیست که ما بتونیم انجامش بدیم همینه که بی کاری زیاد شده به ما هم سرایت کرده! اما وقتی مدیر از خارج وارد کردیم اونوقت دیگه "نظام پرداخت هماهنگ به مدیران" بر مبنای دلار شکل می گیره و این چند صد میلیون به چشم کسی نمیاد... درسته که ما نمی تونیم به دلار کار کنیم ولی به دلار که می تونیم خرج کنیم!

بعدشم هیچ فکر کردید که چرا گفتیم مدیر باید وارد کنیم؟ آخه نسل ما مدیرای کارکشته که کشته ی کار و مدیریتیم دیگه داره منقرض میشه، زاد و ولد و کارآمدی هم که نداریم، نسل جوان هم که به برکت مدیریت زیبای ما اغلب بیکارن و جایی واسه حضورشون تو این حلقه ی تنگ و بسته نیست، خوب تو همه ی دنیا واسه نسل های در حال انقراض هزینه ی زیادی می کنن تا بتونن اونها رو حفظ کنن شما تصور کنید برای حفظ و سرپا نگه داشتن یه مدیر دیرپا چقدر هزینه باید کرد؟ فکر کردید به همین راحتیاس؟ نه داداش من...

در ثالث با این عملکرد درخشان و گشایش هایی که تو دوران "تدبیر و تشکر" دچارش شدیم، آفتاب دولت ما هم مثل آفتاب برجام، تو شیش و بش دمیدن، دچار بازی گرگ و میش شده و بر لب بوم دنیا، دنبال دیدن دم کدخداست، این کدخدایی هم که ما دیدیم اگه دمش فلج نکنه فرجی هم نمی کنه، با این حساب دیگه بساطمون رو باس یواش یواش جمع کنیم؛ خوب شما بگید که تو این فرصت کوتاه چجوری باس بار و بندیل رو ببندیم و خودمون رو بیمه کنیم؟

چهارمن ما فقط تو حقوق رکورد نزدیم، تو "رکود" هم رکورد زدیم، هیچ دقت کردید تورم چرا یه رقمی شد؟ چون دیگه معامله رو بلکل خوابوندیمش، خوب وقتی ورم معامله خوابید تورم هم می خوابه، اصلا دسته جمع می خوابیم! به همین سادگی! اونوقت میگن دستاورد های ما چی بوده؟ خوب اگه حقوق نجومی می گیریم رکود رو هم به کهکشون رسوندیم... بعدشم حق مدیریت بالاخره باس با کارایی مدیران یه نسبتی داشته باشه؛ یعنی تعادل بین "رکورد" حقوق مدیران با "رکود" اقتصادی!

مهدی عسگری

تیر95
لینک عضویت در کانال رویش:

   https://telegram.me/joinchat/A6RYlzupjCvlhtWSiY3LBQ






آخرین مطالب وبلاگ



ویرایش قالب توسط قافله شهداء