سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انقلاب اسلامی در مسیر تکامل 1

 

انقلابی گری با شعارها و آرمانهایی همراه است اما انقلابی بودن نسبتی با شعارزدگی و جوزدگی ندارد،
شعارها و آرمان ها _ که به عنوان تابلو و چشم انداز حرکت انقلاب، لازم و روشنگر هستند  _ جز با برنامه ریزی، حرکت منسجم جمعی و تلاش مستمر و آگاهانه محقق نمی شوند.

انقلاب اسلامی در مرحله اول رژیم مستبد طاغوت را درهم شکست و پایه های یک نظام اسلامی را طراحی کرد و روند حرکت تاریخی بشر از اتوبان یکسویه لیبرالیسم را با چالش جدی مواجه ساخت و در عرصه بین المللی تاثیر شگرف و غیرقابل انکاری در منطقه و کشورهای مسلمان و مستضعفین عالم داشت. امروز نمونه های واضخ آن از عراق و بحرین و لبنان و سوریه و یمن گرفته تا نیجریه و عربستان قابل مشاهده است؛ اگر حکومت قبیله سالار سعودی از شیعیان درحال بیداری، چونان آتش زیر خاکستری نمی هراسید چه دلیلی برای اعدام شیخ نمر داشت؟!

درعین حال، انقلاب اسلامی برای تکمیل و تحقق آرمانهایش هنوز مراحل دیگر و راه زیادی در پیش دارد و نمی تواند متوقف شود. ما در عرصه علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیاز به انقلاب یعنی تغییر اساسی و بنیادین و بازسازی و مهندسی مجدد داریم.

انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی، هنوز هم طاغوت هایی در پیش دارد که برای پیشرفت باید این موانع را از سر راه بردارد.

 تقوای فردی و جمعی را جایگزین طغوا و اغواگری و اباحی مسلکی نماید، بنیان سیاست مرسوم زمانه را که بر پایه قدرت طلبی، نفسانیت و نگاه لیبرال و منفعت طلبانه به قدرت و حکومت، بنا شده است را بشکند و تقوای سیاسی، بصیرت و عقلانیت را جایگزین سازد.

انقلابی که نظام شاهنشاهی را فروریخت با رسم اشرافیت و نفسانیت سالاری و قبیله گرایی سازگار نیست، انقلاب اسلامی متوقف نمی شود و حرکتی مستمر و پویا است و تا تحقق دولت حق، مراحل زیادی در پیش دارد...

 

کانال رویش در تلگرام: rouyesh1@

بهمن 94






آخرین مطالب وبلاگ



ویرایش قالب توسط قافله شهداء