سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات خواندنی از سخنان حاج قاسم سلیمانی

نکات خواندنی از سخنان حاج قاسم سلیمانی در همایش روز جهانی مسجد:

 

* اینکه در جامعه مدام بگوییم او بی حجاب و این باحجاب است یا اصلاح طلب و اصولگراست، چه کسی می‌ماند؟

 

 

* ما در عالم اسلامی با 3 نوع مسجد و ثمره های آن روبرو هستیم که این مساجد در کشور ما هم وجود دارند.

 

* یکی از آنها، مسجدی است که آگاه سازی و تربیت می‌کند و در بعد فرهنگی و دینی از اسلام دفاع می‌کند و در حال مقابله با تهاجم فرهنگی  است؛

این مسجد تربیت مدافع فرهنگی و ایثار و فداکاری برای دفاع از مظلوم را هم انجام می‌دهد. این کار در دولت و پارلمان و وزارتخانه‌ها عملی نیست و در مساجد صورت می‌گیرد.

 

* یک مسجد دیگر، بذر بی‌تفاوتی و بی انگیزگی را در جامعه می‌کارد که در کشور و شهر تهران هم وجود دارد. این مساجد هم در میان شیعیان است هم اهل سنت.

 

* مسجد دیگر، وظیفه اش انفجار ماشین اسلام است و آن مسجدی است که ائمه تکفیری بر آن سوارند و ثمره‌اش داعش و جبهه النصره است.

 

* کسی که نتواند سربازانش را حفظ کند، خطش سقوط کرده و اگر جوانانی از مسجد رفتند، خط آن امام جماعت شکسته و سقوط کرده است. وقتی یک برادر چند شغله و خسته را امام جماعت یک مسجد کنیم، این فرد چطور می‌خواهد محیط مسجد را حفظ کند؟

 

* انقلاب بستگی به مساجد دارد که تعداد مساجد هم مهم است. وقتی با هواپیما از بالای دمشق می‌رویم و مناره‌ها را می‌بینیم و بعد از بالای تهران چیز دیگری می‌بینیم، حالمان عوض می‌شود.

 

* چه کسی امروز مسئول رشد الحاد و لاابالی‌گری در کشور است؟ آیا همه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم؟

وقتی من را مسئول حفظ یک پل می‌گذارند، باید بدانم که وظیفه‌ام فقط حفظ همین پل نیست بلکه این پل یک محیطی دارد اگر آن محیط سقوط کرد، پل هم سقوط خواهد کرد.

 

* اگر بخواهیم دائم از القاب بی‌حجاب و باحجاب یا اصلاح‌طلب و اصولگرا استفاده کنیم، پس چه کسی می‌ماند؟ اینها همه مردم ما هستند. آیا همه بچه‌های شما متدین‌اند؟ آیا همه مثل هم هستند؟ نه. اما پدر، همه اینها را جذب می‌کند و جامعه هم خانواده شماست.

 

* اینکه بگوییم من هستم و بچه های حزب‌اللهی خودم، اینکه نمی‌شود حفظ انقلاب. امام جماعت باید بتواند با حجاب و بی‌حجاب را با هم جذب کند.

 

* شهید حججی‌ها تربیت شده‌ی مساجد هستند.

مسجد حیات دینی و سیاسی اجتماع اسلام را بر عهده دارد.

 

* ما خیلی شهید داریم که برخی هم ذبح شده‌اند اما خداوند گاهی برای عظمت دادن به یک موضوعی، یک حادثه می‌آفریند و این شهید حججی، برای عظمت دادن به همه عظمت‌های مدافعان حرم بود.


× به قلم م.عسگری | لینک ثابت | نظر شما؟




آخرین مطالب وبلاگ



ویرایش قالب توسط قافله شهداء