سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه سوم

 

 

راه سوم


شرایط امروز کشور به گونه ای است که پس از یک دوره ی خمودگی سیاسی و فراز و نشیب های متعدد نیاز به هوایی تازه برای حرکت شتابان در مسیر پیشرفت و تعالی جامعه است و لازمه ی این پویایی حضور جریانی تازه است، جریانی فکری - اجتماعی که فراتر از خط کشی های مرسوم و قطب بندی دوگانه موجود باشد.
 امروز در کشور نیاز به جریانی داریم که از مسیر اعتدال و عقلانیت می گذرد و منافع کشور و جامعه را در پای منافع فردی و گروهی ذبح نمی کند. نه چپ، نه راست، نه افراط نه تفریط؛ امروز باید به راه سوم، میان تحجر و جمود و گذشته گرایی با تقلید و غربزدگی و مرعوبیت، بیندیشیم.

 

راه سوم؛ راهی است میان «انزوا و دنیاگریزی» با «شهوت پرستی و دنیاپرستی»، راهی میان «فقرفراگیر» و «سرمایه داری افسار گریخته»، راهی است میان «یک جامعه عقب مانده» با «تمدن پوچ گرا و تکنولوژی بدون آرمان و معنویت غربی»، راهی میان «کج اندیشی و التقاط» با «بیگانه پرستی و سازشکاری ذلت مدار»، راهی است میان «مجذوب شدن در مقابل رقبا» و «مرعوب شدن در مقابل بدخواهان».
راه سوم؛ راه خلاقیت و نوآوری، در عین اصالت خواهی و ارزش محوری و بومی گرایی است. راه اخلاق‌گرایی بدون ظاهرسازی و ریاکاری است. راه سوم؛ راه عمل گرایی بدون کوتاه نظری، عمل زدگی و روزمرگی است. راه سوم؛ راه توجه به اصول و ریشه ها؛ بدون سطحی نگری و خشک مغزی است. راه اصول مداری در عین اصلاح محوری،  نوگرایی و تحول خواهی است. راه سوم؛ راه گفت و گو و مباحثه ی منطقی، بدون لجاجت و بی ادبی و اهانت است. راه سوم، در ضمن اختلاف نظرها و تفاوت سلیقه ها به اتحاد و انسجام در جهت آرمان های ملی دعوت می کند.
راه سوم؛ راه تکلیف گرایی درعین تلاش مستمر برای نیل به مقصد و نتیجه است، راه آرمان گرایی و کلان نگری در عین واقع گرایی، راه استقلال طلبی در عین تعامل سازنده با دولت ها و ملت ها است، راه اقتدار و عزت طلبی در عین مدارا، قانون گرایی و بزرگ منشی، راه شایسته سالاری ظابطه مند و گردش نخبگان در عین بهره مندی از تجارب صاحب نظران است.
راه سوم، راه مردم گرایی و مردم سالاری، ‌بدون عوامزدگی و عوام فریبی است. راه اطلاع رسانی منطقی بدون تبلیغات اغواگرایانه و تخریب و تحقیر دیگران است، راه سوم؛ راه قانون گرایی بدون استفاده ابزاری و توجیه سازی است. راه سوم، راه آزادی ، بدون اباحی گری گری و هرج و مرج طلبی است.
راه سوم، راه دفاع از امنیت بدون سرکوب آزادی‌های مشروع است. راه سوم نه از مشکلات روزمره مردم چشم می پوشد و نه منافع بلند مدت را با کوتاه بینی به فراموشی می سپارد، نه پیشرفت و رشد کشور را نادیده می گیرد و نه عدالت را فدای توسعه می نماید. راه سوم راه عدالت طلبی و کار هدفمند در عین تدبیر دانش بنیان و عقلانیت است.






آخرین مطالب وبلاگ



ویرایش قالب توسط قافله شهداء