• وبلاگ : .:: رويش عشق ::.
  • يادداشت : انواع استراتژي ها (بخش اول)
  • نظرات : 7 خصوصي ، 18 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     


    سلام...ممنون از مطالبتون بسيار خوب بود...راستي شما علوم سياسي مي خونيد..

    پاسخ

    سلام و سپاس خير
    + سامي 
    اقا تبريک
    + سامي 


    اقا عالي بود من اولين باريه که بعد يه ماه مطلبمو به صورت کاربردي پيدا کردم

    + د 
    thanks
    + ارسلان 
    با سلام
    لطفا تمام استراتزي ها را براي من اي ميل كنيد .
    تشكر
    + طلا 
    با سلام
    لطف تمام استراتزي ها را براي من اي ميل كنيد .
    تشكر
    + طلا 

    با سلام لطفا همه استراتزي ها را برايم اي ميل كنيد .
    تشكر

    + سحر(طاوسلي) 

    salam.shayad beshe in esteratezhiam to esteratezhia gonjoond.esteratezhie khodkhori:to in esteratezhi ma dg bikhiale keshvaraye khareji mishimo dg khodemun mioftim be joone khodemoon.enghadr khodemono az tu daghon mikonim ke khodai nakarde chizi vase kharejia namune.akhe bade una esteratezhiashono ro ma amali konan dg ma bayad khodemun dast be kar shim...

    + ..... 

    سلام

    منتظر ادامه مطلب هستيم...البته اگر عمرمان قد دهد.

    خدا قوت دلاور

    سلام وب جالب و قلم شيوايي داريد

    موفق باشيد

    اسلام هم براي خود استراتژي دارد .

    استراتژي معجزه فرهنگي : كه مطابق با شرايط زمان و مكان خصوصيات و عملكرد خاص خود را دارد .

    حق طلبي و عدالت خواهي . ايثارگري و جانبازي . برادر و برابري . از خصوصيات سربازان اين استراتژي است . منشع اين استراتژي الهي است . كه زماني در دستان موسي و عيسي نمود پيدا ميكند . و زماني در كلام و كتاب محمد ظهور و بروز دارد . و زماني در مكتب امام خميني ( ره ) براي پيروزي انقلاب و دفاع مقدس مورد بهره برداري قرار ميگيرد .

    اين استراتژي فرهنگي ميتواند استراتژي مارهاي ساحران فرعوني را ببلعد . و فرعونيان قدر قدرت را مستاصل و ناتوان كند .

    موفقيت اين استراتژي نيازمند شرايط و الزاماتي است . كه اهداف مقدس . مديريت وارسته و پاك . بسترهاي سالم و كامل مشاركت عمومي از الزامات موفقيت اين استراتژي است .

    در حالي که استراتژي جامع و موثر متناسب با تواناييها و خصوصيات مادي و معنوي جامعه و ملت ايران است . و روح حماسه ساز ايراني . اسلامي ملت ايران نيرو محرک و موتور فعال کننده همه خصوصيات مثبت ملي ايرانيان است . که در شرايط فعلي بعلت نبود استراتژي جامع و موثر بلا تکليف رها شده است . و اين بي توجهي باعث اختلاف و تشتت و پراکندگي نيروها و سرمايه ها شده است .

    بطور مثال اگر تحول اقتصادي و هدفمند نمودن يارانه ها در قالب استراتژي جامع و موثر اجرا ميشد . کمتر گرفتار پيچ و خم بررسي و نظرات به حق ومتضاد و اما و اگرها قرار ميگرفت . چرا که اين ترس و نگران بخاطر ناقص بودن . هماهنگ و مکمل نبودن نيروها . سرمايه ها و نيازهاي مختلف جامعه با يکديگر است . که باعث بوجود آمدن اضطرارها و تنگناها و عدم بهره برداري و بهره وري از فرصت و تواناييهاي ملي ميشود . در حالي که استراتژي جامع و موثر همه موانع پيش روي تحول اقتصادي را مضمحل و همه غل و زنجيرهاي مرئي و نامرئي را از دست و پا . فکر و ذهن حکومت و بخش خصوصي و همه اقشارجامعه را باز ميکند . و آزادي عمل کاملي را براي مهندسي و نوسازي جامعه در همه زمينه ها را ايجاد ميکند .

    پاسخ

    سلام بزرگوار. نكته سنجي و نظر مشروحتون قابل تقديره. ممنون.

    استراتژي جامع و موثر هماهنگ و مکمل نمودن همه نيازها و نيروها و سرمايه ها . برنامه ها و استراتژي هاي بخشي با يکديگر است . تا نيازها و منافع و سرمايه هاي بلوکه شده بين بخشي بصورت متقابل آزاد و فعال شود . که اينکار باعث کاهش بارهاي کاري . کاهش هزينه ها . فعال شدن همه نيروها و سرمايه ها . رضايت مندي ملي . افزايش توانايي و ايجاد فراغ بال و اقتدار دولت براي مديريت اصولي . اساسي و يکپارچه همه مسائل جامعه ميشود .

    نبود استراتژي جامع و موثر . به معناي بررسي ناقص . حاکميت تفکر بخشي . فصلي . صنفي و سطحي نگرانه . توسعه يک بعدي و مرحله ايي و طولاني مدت و جزيره ايي است . که باعث عدم هماهنگي . بلوکه ماندن نيازها و منافع بين بخشي . گرفتار شدن مديريتهاي جامعه در کلاف مشکلات و انتظاراتي بخشي . استمرار تضادها و تناقض ها و تقابلها و رقابت هاي منفي است . و عدم امکان بهره برداري و بهره وري از نيروها و سرمايه ها . عدم هماهنگي فعاليت ها با يکديگر . و رشد معضلات و هزينه ها و کاهش درآمدها خواهد بود .

    استراتژي جامع و موثر.اصولي . اساسي . طبيعي و با فلسفه و طبيعت مسائل جامعه هماهنگ است .

    حل همه مشکلات جامعه نيازمند استراتژي جامع و موثري است . که داراي خصوصياتي باشد .

    ?- اصولي باشد : بر اساس اصول انتظارات . آرمانهاي انقلاب اسلامي ملت ايران باشد

    ?- اساسي باشد : مسائل و مشکلات کشور را بصورت بنيادين مورد توجه و حل و فصل قرار دهد .

    ?- طبيعي باشد : با طبيعت مسائل و نيازها و انتظارات . علتهاي بوجود آورنده مشکلات و درمان آنها هماهنگ باشد .

    استراتژي جامع و موثر . نتيجه بررسي و کارشناسي بخشهاي مختلف از زواياي گوناگون است . که نتيجه همه کارشناسيها و کشف راه حل اصلاح ريشه ايي به استراتژي جامع و موثر منتهي شود . به يک معنا استراتژي جامع و موثر جامع همه برنامه ها و استراتژي هاي بخشي است .

       1   2      >